Zapraszamy na naszą nową stronę - http://3liceum.edu.pl
______________________________________________________________________________________________________________
14 cze 2008 Wycieczka w Bieszczady klasy Ib i Ic – czerwiec 2008

W danich 2–5 czerwca 2008r. uczniowie z klas Ib i Ic, wraz z opiekunami p. Barbarą Kalinowską, p. Marianną Pyć oraz p. Urszulą Jaworską, odbyli pełną wrażeń wycieczkę w Bieszczady.

Relacja z wycieczki:

Dzień pierwszy:

Z Białegostoku wyjechaliśmy w poniedziałek spod naszego LO około 6.00 rano. Czekała nas wielogodzinna jazda. Planowo została ona urozmaicona zatrzymaniem się w Kazimierzu nad Wisłą w celu zwiedzania miasta. Dotarliśmy tam około godziny 11.00. Nasz przewodnik opowiedział nam nieco o Kazimierzu, zwiedziliśmy miasto, zobaczyliśmy ruiny zamku oraz basztę.. Po wyjeździe z Kazimierza ruszyliśmy w Bieszczady, gdzie dotarliśmy około 20.00. Zakwaterowaliśmy się w naszym hotelu w Myczkowie, zjedliśmy obiado–kolację i po wspólnym spacerze poszliśmy spać.

Dzień drugi:

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w góry. Zanim dotarliśmy na szlak zwiedziliśmy Muzeum Bieszczadzkiego Parku Narodowego. Około 11.30 przyjechaliśmy na miejsce, od którego mieliśmy zacząć naszą wspinaczkę na Tarnicę. Droga była dość wyczerpująca, ale piękne widoki rekompensowały nam zmęczenie. Na szczyt dotarliśmy nieco przed 17.00 i po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy w drogę powrotną. Po powrocie do naszego hotelu mimo zmęczenia zorganizowaliśmy wspólne ognisko z kiełbaskami, gitarą i ogniskowymi piosenkami.

Dzień trzeci:

Następny dzień był pełen wrażeń. Zwiedziliśmy bardzo dużo ciekawych miejsc. Wyruszyliśmy zaraz po śniadaniu. Zaczęliśmy od zwiedzania Cisnej i zapory na Jeziorze Solińskim, gdzie wiele dowiedzieliśmy się o niej od naszej pani przewodnik. Kolejna atrakcją był rejs statkiem po jeziorze, po którym udaliśmy się do miejscowego rzeźbiarza, który opowiedział nam wiele o prawdziwie magicznej atmosferze Bieszczad. Następnie odwiedziliśmy cmentarz, na którym spoczywają żołnierze polegli w tamtych okolicach w czasie II wojny światowej, oraz miejsce śmierci generała Świerczewskiego w Baligrodzie. Ostatnim miejscem, które zwiedziliśmy tamtego dnia był klasztor nazaretanek. Był on miejscem internowania kardynała Stefana Wyszyńskiego od 27 października 1955 do 26 października 1956. Po zwiedzeniu klasztoru wróciliśmy do hotelu..

Dzień czwarty:

Ostatniego dnia, w czwartek, wyruszyliśmy bardzo wcześnie, ponieważ oprócz długiego powrotu mieliśmy przed sobą również zwiedzanie zamku w Łańcucie. Do Łańcuta dotarliśmy po 9.00. Zwiedziliśmy wnętrze zamku (było przepiękne, ale niestety zdjęć nie mamy) oraz oranżerię i park, które również należą do zespołu budynków zamku. Po zakończeniu zwiedzania mieliśmy czas wolny, po czym pojechaliśmy na obiad do restauracji „Bogdanka”. Zaraz po obiedzie wyruszyliśmy w drogę do Białegostoku. Na miejsce dojechaliśmy około 21.00.
Wycieczkę zaliczamy do jak najbardziej udanych. Dużo się działo i świetnie spędziliśmy czas, a wszystko to dzięki pani Kalinowskiej, pani Pyć oraz pani Jaworskiej, którym serdecznie dziękujemy.
Oby takie wycieczki zdarzały się częściej!